წრე / კლუბები

                                                            კითხვის წრე
      2017-2018 სასწავლო წლის პირველ სემესტრში მარნეულის მუნიციპალიტეტის საჯარო სკოლაში იფუნქციონირებს ქართული ენის   კითხვის წრე,  რომლის ფარგლებშიც მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ ქართულად კითხვის უნარ-ჩვევებს.
                                           წრის მუშაობის პროგრამა
      ნებისმიერი ენის შესწავლა ოთხი უნარის ფლობას გულისხმობს: კითხვა, წერა, მოსმენა და ლაპარაკი. აღნიშნული წრე ორიენტირებულია ქართული ენის შესწავლაზე  და მისი მიზანია მოსწავლეებმა გაიუმჯობესონ კითხვის უნარი A2 დონის ფარგლებში.
  წრის მუშაობის ფარგლებში შედგება 13 შეხვედრა, კვირაში ერთი დღე, თითოეულ შეხვედრაზე განიხილება თითო თემა.
                 თემების დასახელება მიზნები და შეხვედრის გრაფიკი
(საკითხები შედგენილია ენის ფლობის A2 დონის  მოთხოვნების მიხედვით)

                თემის  დასახელება
 შეხვედრების განრიგი
                         
  მისაღწევი მიზნები

1) მოკლე ტექსტები / შეტყობინებები

       03.10.2017
შემსწავლელს შეუძლია გაიგოს მოკლე, მარტივი ტექსტისა თუ შეტყობინების ძირითადი არსი.
2) განრიგი / ცხრილი / მენიუ / რეკლამა / განცხადება

   10.10.2017
შემსწავლელს შეუძლია ადვილად მისახვედრი ინფორმაციის მოძიება განრიგში, ცხრილში, მენიუში, რეკლამაში, განცხადებაში...
3) საინტერესო თემა (მსმენელთა ინტერესების გათვალისწინებით)

  17.10.2017
შემსწავლელს შეუძლია ცალკეული ფრაზებისა და ხშირად გამოყენებადი სიტყვების გაგება, თუ ტექსტი მისთვის საინტერესო თემას ეხება.
4) სტატია (ჟურნალი / გაზეთი/ ინტერნეტი)

   24.10.2017
შემსწავლელს შეუძლია ჟურნალ-გაზეთებსა და ინტერნეტში მისთვის ნაცნობ თემებზე აგებული მარტივი სტატიების დედააზრის გაგება.
5) საინტერესო ინფორმაცია ჟურნალ-გაზეთებიდან / ინტერნეტიდან

 31.10.2017
შემსწავლელს შეუძლია ჟურნალ-გაზეთებსა თუ ინტერნეტში მოიპოვოს მისთვის საინტერესო მარტივი ინფორმაცია და გაიგოს მისი მთავარი აზრი. ფგგტ  ყტ              
6) პირადი წერილი

7.11.2017
შემსწავლელს შეუძლია პირადი წერილების გაგება.
7) არაოფიციალური წერილი

14.11.2017
შემსწავლელს შეუძლია არაოფიციალური წერილის გაგება, თუ ის ფაქტობრივ ან მოსალოდნელ ინფორმაციას შეიცავს.
8) წარწერები / აბრები / მინიშნებები

21.11.2017
შემსწავლელს შეუძლია წარწერების, აბრებისა და მინიშნებების (დირექტივები, ინსტრუქციები, გაფრთხილებები) გაგება (მაგ., ქუჩაში, პარკში, რესტორანში, რკინიგზის სადგურში, აეროპორტში, მეტროში, კინოთეატრში...).
9) მოსაწვევი / აფიშა / ფესტივალების პროგრამა

1.         28.11.2017

შემსწავლელს შეუძლია ამა თუ იმ ღონისძიების შესახებ ძირითადი ინფორმაციის გაგება (მოწვევა გამოფენის გახსნაზე, კინოთეატრის აფიშები, კონცერტების/ფესტივალების პროგრამა და განრიგი და ..).

10) ინსტრუქციები (ყოველდღიური მოხმარების საგნები

2.        05.12.2017
შემსწავლელს შეუძლია ყოველდღიური მოხმარების საგნების ინსტრუქციების ძირითადი მითითებების გაგება, თუ ისინი შეიცავს ცალკეულ მოკლე წინადადებებსა და ილუსტრაციებს (მაგ., უსაფრთხოების ინსტრუქციები მატარებელში, თვითმფრინავში...).


11) სარჩევი / საძიებელი / ინტერნეტი

3.        12.12.2017
4.          შემსწავლელს შეუძლია წიგნის სარჩევში/საძიებელში, ცნობარში ან ინტერნეტში მისთვის საინტერესო ინფორმაციის მოძიება და მისი ძირითადი არსის გაგება.
12) მხატვრული ტექსტი

5.      19.12.2017
6.      შემსწავლელს შეუძლია მისთვის საინტერესო ან საყოფაცხოვრებო თემებზე თხრობითი ხასიათის მცირე ზომის, მარტივი მხატვრული ტექსტის ძირითადი შინაარსის გაგება, თუ ტექსტს მკაფიო და ლოგიკური სტრუქტურა აქვს.
13)ინტერვიუ
7.        26.12.2017
შემსწავლელს შეუძლია მარტივი ინტერვიუს წაკითხვისას მიხვდეს მის არსს და გაერკვეს, თუ როგორ ახასიათებენ ადამიანები ერთმანეთს, მიხვდეს, ვის რა თვისება აქვს.





                                                            მოსმენის წრე
      2017-2018 სასწავლო წლის მეორე  სემესტრში მარნეულის მუნიციპალიტეტის სოფ.ცოფის  საჯარო სკოლაში იფუნქციონირებს ქართული ენის   მოსმენის   წრე,  რომლის ფარგლებშიც მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ ქართულ ენაზე  მოსმენის   უნარ-ჩვევებს.
                                           წრის მუშაობის პროგრამა
      ნებისმიერი ენის შესწავლა ოთხი უნარის ფლობას გულისხმობს: კითხვა, წერა, მოსმენა და ლაპარაკი. აღნიშნული წრე ორიენტირებულია ქართული ენის შესწავლაზე  და მისი მიზანია მოსწავლეებმა გაიუმჯობესონ მოსმენის  უნარი A2 დონის ფარგლებში.
  წრის მუშაობის ფარგლებში შედგება   16  შეხვედრა, კვირაში ერთი დღე, თითოეულ შეხვედრაზე განიხილება თითო თემა.
                 თემების დასახელება მიზნები და შეხვედრის გრაფიკი
(საკითხები შედგენილია ენის ფლობის A2 დონის  მოთხოვნების მიხედვით)

                თემის  დასახელება
 შეხვედრების განრიგი
                        
  მისაღწევი მიზნები

1) სატელეფონო დიალოგები

       01.02.2018
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს მოკლე, მარტივი ტექსტისა თუ  სატელეფონო დიალოგების  ძირითადი არსი.
2) რეკლამა / განცხადება

     08.02.2018
შემსწავლელს შეუძლია ადვილად მისახვედრი ინფორმაციის მოსმენა რადიოში, ტელევიოზიაში, ნებისმიერ ხმოვან რეკლამაში
3) საინტერესო თემა (მსმენელთა ინტერესების გათვალისწინებითმაგ. მუსიკა, მსსახიობები)

      15.02.2018
შემსწავლელს შეუძლია ცალკეული ფრაზებისა და ხშირად გამოყენებადი სიტყვების გაგება, თუ ჩანაწერი  მისთვის საინტერესო თემას ეხება.
4)  საინფორმაციო (რადიო, ტელევიზია, ინტერნეტ ტელევიზია)

     22.02.2018
შემსწავლელს შეუძლია ტელევიზიაში ან რადიოში მოისმინოს მისთვის  საინტერესო ინფორმაცია და გაიგოს მისი აზრი
5) საინტერესო ინფორმაცია  ტელევიზიიდან, რადიოდან, ინტერნეტტელევიზიიდან

    01.03.2018
შემსწავლელს შეუძლია  ტელევიზიის და რადიოს ჩანაწერებში (იუთუბ ჩანაწერებში) მოიპოვოს მისტვის  საინტერესო ინფორმაცია და გაიგოს მისი მთავარი აზრი      
6) ხმოვანი შეტყობინებები

   08.03.2018
შემსწავლელს შეუძლია ხმოვანი შეტყობინებების გაგება, ტელეფონზე.
7)მოკლემეტრაჟიანი ფილმები

   15.03.2018
შემსწავლელს  შეუძლია უყუროს და მოუსმინოს მოკლემეტრაჟიან ფილმს და გაიგოს რაზეა ის.
8) მოგზაურობა-ლაშქრობა

   22.03.2018
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს მისტვის  საინტერესო ინფორმაცია ამა თუ იმ ქალაქზე, მოგზაურების შთაბეშჭდილებები და გაიგოს მათი ძირითადი აზრი
9) მოსაწვევი / აფიშა / ფესტივალების პროგრამა

1.           29.03.2018
შემსწავლელს შეუძლია ამა თუ იმ ღონისძიების შესახებ ძირითადი ინფორმაციის გაგება (მოწვევა გამოფენის გახსნაზე, კინოთეატრის აფიშები, კონცერტების/ფესტივალების პროგრამა და განრიგი და ..).

10) ინსტრუქციები(მაგ. ექიმის და პაციენტის დიალოგი)

2.           05.04.2018
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს მოკლე ინსტრუქციები მაგ.წამალზე, დანიშნულებაზე, ამა თუ იმ ნივთის გამოყენებაზე და გაიგოს მისი ზირითადი აზრი, შშეძლოს მისი გამოყენება საჭირო დროს


11) გასართობი დღეების დაგეგმვა მეგობრებთან ერთად

3.            12.04.2018
4.          შემსწავლელს შეუძლია  მოისმინოს მეგობრების საუბარი დაბადების დღის, ან პიკნიკის დაგეგმვაზე, რომლის გატარებასაც ერთად აპირებენ , გაიგოს მისი აზრი და გამოიყენოს  საჭირო დროს
12) სამზარეულო

5.            19.04.2018
6.      შემსწავლელს შეუძლია უყუროს კულინარიულ გადაცემას, სადაც ამზადებენ სხვადასხვა კერძებს და გაიგოს ერთ-ერთი კერძის მომზადების წესები
13)ინტერვიუ
7.           25.04.2018
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს მისი საყვარელი მსახიობის ან მომღერლის ინტერვიუ და გაიგოს მისი ძირითადი აზრი
14)  სპორტი
02.05.2018
მსმენელს  შეუძლია უყუროს  რეპორტაჟს რომელიმე სპორტზე (მაგ.კალათბურთი) და გაიგოს მისი წესები, ისტორია და ასე შემდეგ
15)  ერთი ჩვეულებრივი დღე
12.05.2018
მსმენელს შეუძლია მოისმინოს ყოველდღიურ ცხოვრებაზე დიალოგები სხვადასხვა სიატუაციებში მაგ. მეტროში, დილით ოჯახში და სამსახურში
16) მხატვრული ტექსტი
19.05.2018
მსმენელს შეუზლია მოისმინოს მხატვრული ტექსტის ჩანაწერი (მაგ. ზღაპარი) და გაიგოს მისი ძირითადი აზრი.


მოსმენის წრე
      2017-2018 სასწავლო წლის მეორე  სემესტრში მარნეულის მუნიციპალიტეტის სოფ.ცოფის  საჯარო სკოლაში იფუნქციონირებს ქართული ენის   მოსმენის   წრე,  რომლის ფარგლებშიც მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ ქართულ ენაზე  მოსმენის   უნარ-ჩვევებს.
                                           წრის მუშაობის პროგრამა
      ნებისმიერი ენის შესწავლა ოთხი უნარის ფლობას გულისხმობს: კითხვა, წერა, მოსმენა და ლაპარაკი. აღნიშნული წრე ორიენტირებულია ქართული ენის შესწავლაზე  და მისი მიზანია მოსწავლეებმა გაიუმჯობესონ მოსმენის  უნარი A2 დონის ფარგლებში.
  წრის მუშაობის ფარგლებში შედგება   16  შეხვედრა, კვირაში ერთი დღე, თითოეულ შეხვედრაზე განიხილება თითო თემა.
                 თემების დასახელება მიზნები და შეხვედრის გრაფიკი
(საკითხები შედგენილია ენის ფლობის A2 დონის  მოთხოვნების მიხედვით)

                თემის  დასახელება
 შეხვედრების განრიგი
                        
  მისაღწევი მიზნები

1) სატელეფონო დიალოგები

       01.02.2018
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს მოკლე, მარტივი ტექსტისა თუ  სატელეფონო დიალოგების  ძირითადი არსი.
2) რეკლამა / განცხადება

     08.02.2018
შემსწავლელს შეუძლია ადვილად მისახვედრი ინფორმაციის მოსმენა რადიოში, ტელევიოზიაში, ნებისმიერ ხმოვან რეკლამაში
3) საინტერესო თემა (მსმენელთა ინტერესების გათვალისწინებითმაგ. მუსიკა, მსსახიობები)

      15.02.2018
შემსწავლელს შეუძლია ცალკეული ფრაზებისა და ხშირად გამოყენებადი სიტყვების გაგება, თუ ჩანაწერი  მისთვის საინტერესო თემას ეხება.
4)  საინფორმაციო (რადიო, ტელევიზია, ინტერნეტ ტელევიზია)

     22.02.2018
შემსწავლელს შეუძლია ტელევიზიაში ან რადიოში მოისმინოს მისთვის  საინტერესო ინფორმაცია და გაიგოს მისი აზრი
5) საინტერესო ინფორმაცია  ტელევიზიიდან, რადიოდან, ინტერნეტტელევიზიიდან

    01.03.2018
შემსწავლელს შეუძლია  ტელევიზიის და რადიოს ჩანაწერებში (იუთუბ ჩანაწერებში) მოიპოვოს მისტვის  საინტერესო ინფორმაცია და გაიგოს მისი მთავარი აზრი      
6) ხმოვანი შეტყობინებები

   08.03.2018
შემსწავლელს შეუძლია ხმოვანი შეტყობინებების გაგება, ტელეფონზე.
7)მოკლემეტრაჟიანი ფილმები

   15.03.2018
შემსწავლელს  შეუძლია უყუროს და მოუსმინოს მოკლემეტრაჟიან ფილმს და გაიგოს რაზეა ის.
8) მოგზაურობა-ლაშქრობა

   22.03.2018
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს მისტვის  საინტერესო ინფორმაცია ამა თუ იმ ქალაქზე, მოგზაურების შთაბეშჭდილებები და გაიგოს მათი ძირითადი აზრი
9) მოსაწვევი / აფიშა / ფესტივალების პროგრამა

1.           29.03.2018
შემსწავლელს შეუძლია ამა თუ იმ ღონისძიების შესახებ ძირითადი ინფორმაციის გაგება (მოწვევა გამოფენის გახსნაზე, კინოთეატრის აფიშები, კონცერტების/ფესტივალების პროგრამა და განრიგი და ..).

10) ინსტრუქციები(მაგ. ექიმის და პაციენტის დიალოგი)

2.           05.04.2018
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს მოკლე ინსტრუქციები მაგ.წამალზე, დანიშნულებაზე, ამა თუ იმ ნივთის გამოყენებაზე და გაიგოს მისი ზირითადი აზრი, შშეძლოს მისი გამოყენება საჭირო დროს


11) გასართობი დღეების დაგეგმვა მეგობრებთან ერთად

3.            12.04.2018
4.          შემსწავლელს შეუძლია  მოისმინოს მეგობრების საუბარი დაბადების დღის, ან პიკნიკის დაგეგმვაზე, რომლის გატარებასაც ერთად აპირებენ , გაიგოს მისი აზრი და გამოიყენოს  საჭირო დროს
12) სამზარეულო

5.            19.04.2018
6.      შემსწავლელს შეუძლია უყუროს კულინარიულ გადაცემას, სადაც ამზადებენ სხვადასხვა კერძებს და გაიგოს ერთ-ერთი კერძის მომზადების წესები
13)ინტერვიუ
7.           25.04.2018
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს მისი საყვარელი მსახიობის ან მომღერლის ინტერვიუ და გაიგოს მისი ძირითადი აზრი
14)  სპორტი
02.05.2018
მსმენელს  შეუძლია უყუროს  რეპორტაჟს რომელიმე სპორტზე (მაგ.კალათბურთი) და გაიგოს მისი წესები, ისტორია და ასე შემდეგ
15)  ერთი ჩვეულებრივი დღე
12.05.2018
მსმენელს შეუძლია მოისმინოს ყოველდღიურ ცხოვრებაზე დიალოგები სხვადასხვა სიატუაციებში მაგ. მეტროში, დილით ოჯახში და სამსახურში
16) მხატვრული ტექსტი
19.05.2018
მსმენელს შეუზლია მოისმინოს მხატვრული ტექსტის ჩანაწერი (მაგ. ზღაპარი) და გაიგოს მისი ძირითადი აზრი.








ქართული ენის   პრაქტიკული  წრე
  ქართული, როგორც მეორე ენის კონსულტანტ მასწავლებელი - ფატი მუშკუდიანი
მოკლე აღწერა:
      2018-2019  სასწავლო წლის პირველ სემესტრში მარნეულის მუნიციპალიტეტის  სოფ.ცოფის საჯარო სკოლაში იფუნქციონირებს ქართული ენის   პრაქტიკული წრე,  რომლის ფარგლებშიც მოსწავლეები  შეისწავლიან სიტუაციურ მომენტებს, ძირითადად ვიმუშავებთ იმ სიტუაციებზე და შეაბამის ლექსიკაზე , რომელიც აუცილებელია ყოველდღიურ ცხოვრებაში. მაგ: ბანკში, აფთიაქში, მაღაზიაში, უცხო ქალაქში და ა.შ.   პრაქტიკული დაკვირვებიდან გამომდინარე მივხდი, რომ არაქართულენოვან მოსწავლეები იმახსოვრებენ,სწავლობენ სიტყვებს ფრაზებს, მაგრამ როდესაც მსგავს  სიტუაციაში მოხვდებიან საჭირო სიტყვების პოვნა უჭირთ და ძალიან მწირი ლექსიკა აქვთ,იბნევიან და უჭირთ თავი გაართვან სიტუაციას. ცდილობენ გაესაუბრონ და გააგებინონ თუ რა სჭირდებათ , მაგრამ მაინც ბევრია  ამ კუთხით სამუშაო, რომ მათ მსგავს  იტუაციებში თავი თავისუფლად იგრძნონ. გარდა ამისა გაიმდიდრებენ ყოველდღიურ ლექსიკას, ისწავლიან როგორ მოიქცნენ  ამათუიმ ადგილზე და სიტუაციში. და რაც მთავარია ამ ყველაფერს ისწავლიან ხალისით.
                                           წრის მუშაობის პროგრამა
      როგორც აღვნიშნე, აღნიშნული წრე ორიენტირებულია ქართული ენის პრაქტრიკაში გამოყენების უნარების გაუმჯობესებაზე.
  წრის მუშაობის ფარგლებში შედგება 12  შეხვედრა, კვირაში ერთი დღე, თითოეულ შეხვედრაზე განიხილება თითო სიტუაცია.  საწრეო მუშაობაში ჩართული იქნებიან სოფ.ცოფის საჯარო სკოლის VII-IX კლასის მოსწავლეები.

                 თემების დასახელება, მიზნები და შეხვედრის გრაფიკი
(საკითხები შედგენილია ენის ფლობის A1 და  A1+  დონის  მოთხოვნების მიხედვით)

                თემის  დასახელება
 შეხვედრების განრიგი
                        
  მისაღწევი მიზნები

1)      წრის თემის, მუშაობი განრიგის გაცნობა.
2)      გაცნობა-დამშვიდობება. რაზე შეიძლება ვესაუბროთ ახლადგაცნობილ  ადამიანს.საუბარი ინტერესებზე, საკუთარ თავზე, მეგობრებზე და ა.შ. 

       03.10.2018
შემსავლელს შეუძლია მოკლე დიალოგების წარმართვა ახალგაცნობილ ადამიანებთან. თავისი ინტერესების ჩამოყალიბება. სვამს მარტივ კითხვებს.
2)  სიტუაცია საბავშვო ბანაკში.

   10.10.2018
შემსწავლელმა შეძლოს  საბავშვო ბანაკში ადაპტირება. დღის განრიგზე, საჭმელებზე, საყვარელ გართობაზე საუბარი. თამაშის დროს გამოიყენოს შესაბამისი ლექსიკა.
3) სიტუაცია კინოში, თეატრში და გასართობ ცენტში.

  17.10.2018
შემსწავლელმა შეძლოს  იყიდოს თეატრის თუ კინოს ბილეთი, მიაგნოს თავის  ადგილს. ისაუბროს შთაბეჭდილებაზე მარტივად.
4)  ცხელ ხაზზე დარეკვა.  სასწრაფოს, სახანძროს ან საპატრულო პოლიციის გამოძახება.

   24.10.2018
შემსწავლელმა შეძლოს ცხელ ხაზზე დარეკვა, თავისი პრობლემის მოყოლა, სასწრაფოსთვის თავისი ჩივილები თქმა და ა.შ.
5) უცხო გარემო, უცხო ქალაქი.

 31.10.2018
შემსწავლელმა შეძლოს უცხო ადგილზე ორიენტაცია. გამვლელებს კითხოს სად არის, როგორ მივიდეს კონკრეტულ ადგილამდე. დარეკოს ქალაქის სატელეფონო ჯიხურიდან. აღწეროს ის ადგილი სადაც დგას.
6) სიტუაცია ტანსაცმლის და აქსესუარების მაღაზიაში.

7.11.2018
შემსწავლელმა შეძლოს გამყიდველს აუხსნას რას ეძებს, როგორი სტილის ტანისამოსი უნდა.  გაარკვიოს ფასი.
7) ა) სიტუაცია საჩუქრების მაღაზიაში;
     ბ) სიტუაცია სურსათის მაღაზიაში.
14.11.2018
შემსწავლელმა შეძლოს საჩუქრის არჩევა, გაარკვიო გამყიდველი რა უნდა, გაარკვიოს ფასი. იყიდოს პროდუქტი .
8) სიტუაცია ბანკში.

21.11.2018
შემსწავლელმა შეძლოს ხვადასხვა ოპერაციის წარმოება ბანკში. აუხსნას ოპერატორს რა სურს. ისაუბროს სესხზე და განვადებაზე. გაიმდიდროს ამ კუთხით საჭირო ლექსიკა.
9) სიტუაცია კაფეში, რესტორანში.
1.         28.11.2018

შემსწავლელმა შეძლოს მენიუს წაკითხვა, შეკვეთა. გასაუბრება მომსახურე პერსონალთან.
10) სიტუაცია ექიმთან , მათ შორის  სტომატოლოგთან.

2.        05.12.2018
შემსწავლელმა შეძლოს ექიმთან გასაუბრება თავის პრობლემაზე. ინსტრუქციის გაგება ექიმისგან. სტომატოლოგთან გასაუბრება, რომელი კბილი ტკივა, ან რა სურს. გაიგოს მარტივი  ინსტრუქციები.


11)  სიტუაცია  აფთიაქში.

3.        12.12.2018
4.          შემსწავლელმა შეძლოს სასურველი წამალის ყიდვა.
12) შეჯამება - განვლილი მასალიდან რამოდენიმე სიტუაციური ამოცანის შესრულება.

5.      19.12.2018

7.       








2 comments: