კითხვის წრე
2017-2018 სასწავლო წლის პირველ სემესტრში მარნეულის მუნიციპალიტეტის საჯარო
სკოლაში იფუნქციონირებს ქართული ენის კითხვის
წრე, რომლის ფარგლებშიც მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ
ქართულად კითხვის უნარ-ჩვევებს.
წრის
მუშაობის პროგრამა
ნებისმიერი ენის შესწავლა ოთხი უნარის
ფლობას გულისხმობს: კითხვა, წერა, მოსმენა და ლაპარაკი. აღნიშნული წრე ორიენტირებულია
ქართული ენის შესწავლაზე და მისი მიზანია მოსწავლეებმა
გაიუმჯობესონ კითხვის უნარი A2 დონის ფარგლებში.
წრის მუშაობის ფარგლებში შედგება 13 შეხვედრა, კვირაში
ერთი დღე, თითოეულ შეხვედრაზე განიხილება თითო თემა.
თემების
დასახელება მიზნები და შეხვედრის გრაფიკი
(საკითხები
შედგენილია ენის ფლობის A2 დონის მოთხოვნების მიხედვით)
თემის დასახელება
|
შეხვედრების
განრიგი
|
მისაღწევი
მიზნები
|
1)
მოკლე ტექსტები / შეტყობინებები
|
03.10.2017
|
შემსწავლელს შეუძლია გაიგოს მოკლე, მარტივი ტექსტისა თუ შეტყობინების ძირითადი არსი.
|
2)
განრიგი / ცხრილი / მენიუ / რეკლამა / განცხადება
|
10.10.2017
|
შემსწავლელს შეუძლია ადვილად მისახვედრი ინფორმაციის მოძიება განრიგში, ცხრილში, მენიუში, რეკლამაში, განცხადებაში...
|
3)
საინტერესო თემა (მსმენელთა ინტერესების გათვალისწინებით)
|
17.10.2017
|
შემსწავლელს შეუძლია ცალკეული ფრაზებისა და ხშირად გამოყენებადი სიტყვების გაგება, თუ ტექსტი მისთვის საინტერესო თემას ეხება.
|
4)
სტატია (ჟურნალი / გაზეთი/ ინტერნეტი)
|
24.10.2017
|
შემსწავლელს შეუძლია ჟურნალ-გაზეთებსა და ინტერნეტში მისთვის ნაცნობ თემებზე აგებული მარტივი სტატიების დედააზრის გაგება.
|
5)
საინტერესო
ინფორმაცია ჟურნალ-გაზეთებიდან / ინტერნეტიდან
|
31.10.2017
|
შემსწავლელს შეუძლია ჟურნალ-გაზეთებსა თუ ინტერნეტში მოიპოვოს მისთვის საინტერესო მარტივი ინფორმაცია და გაიგოს მისი მთავარი აზრი. ფგგტ
ყტ
|
6)
პირადი წერილი
|
7.11.2017
|
შემსწავლელს შეუძლია პირადი წერილების გაგება.
|
7)
არაოფიციალური წერილი
|
14.11.2017
|
შემსწავლელს შეუძლია არაოფიციალური წერილის გაგება, თუ ის ფაქტობრივ ან მოსალოდნელ ინფორმაციას შეიცავს.
|
8)
წარწერები / აბრები / მინიშნებები
|
21.11.2017
|
შემსწავლელს შეუძლია წარწერების, აბრებისა და მინიშნებების (დირექტივები, ინსტრუქციები, გაფრთხილებები) გაგება (მაგ., ქუჩაში, პარკში, რესტორანში, რკინიგზის სადგურში, აეროპორტში, მეტროში, კინოთეატრში...).
|
9)
მოსაწვევი / აფიშა / ფესტივალების პროგრამა
|
1.
28.11.2017
|
შემსწავლელს შეუძლია ამა თუ იმ ღონისძიების შესახებ ძირითადი ინფორმაციის გაგება (მოწვევა გამოფენის გახსნაზე, კინოთეატრის აფიშები, კონცერტების/ფესტივალების პროგრამა და განრიგი და ა.შ.).
|
10)
ინსტრუქციები (ყოველდღიური მოხმარების საგნები
|
2.
05.12.2017
|
შემსწავლელს შეუძლია ყოველდღიური მოხმარების საგნების ინსტრუქციების ძირითადი მითითებების გაგება, თუ ისინი შეიცავს ცალკეულ მოკლე წინადადებებსა და ილუსტრაციებს (მაგ., უსაფრთხოების ინსტრუქციები მატარებელში, თვითმფრინავში...).
|
11)
სარჩევი / საძიებელი / ინტერნეტი
|
3.
12.12.2017
|
4.
შემსწავლელს შეუძლია წიგნის სარჩევში/საძიებელში, ცნობარში ან ინტერნეტში მისთვის საინტერესო ინფორმაციის მოძიება და მისი ძირითადი არსის გაგება.
|
12)
მხატვრული ტექსტი
|
5.
19.12.2017
|
6.
შემსწავლელს შეუძლია მისთვის საინტერესო ან საყოფაცხოვრებო თემებზე თხრობითი ხასიათის მცირე ზომის, მარტივი მხატვრული ტექსტის ძირითადი შინაარსის გაგება, თუ ტექსტს მკაფიო და ლოგიკური სტრუქტურა აქვს.
|
13)ინტერვიუ
|
7.
26.12.2017
|
შემსწავლელს შეუძლია მარტივი ინტერვიუს წაკითხვისას მიხვდეს მის არსს და გაერკვეს, თუ როგორ ახასიათებენ ადამიანები ერთმანეთს, მიხვდეს, ვის რა თვისება აქვს.
|
მოსმენის წრე
2017-2018 სასწავლო წლის მეორე სემესტრში
მარნეულის მუნიციპალიტეტის სოფ.ცოფის საჯარო
სკოლაში იფუნქციონირებს ქართული ენის მოსმენის წრე, რომლის ფარგლებშიც მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ ქართულ
ენაზე მოსმენის უნარ-ჩვევებს.
წრის
მუშაობის პროგრამა
ნებისმიერი ენის შესწავლა ოთხი უნარის
ფლობას გულისხმობს: კითხვა, წერა, მოსმენა და ლაპარაკი. აღნიშნული წრე ორიენტირებულია
ქართული ენის შესწავლაზე და მისი მიზანია მოსწავლეებმა
გაიუმჯობესონ მოსმენის უნარი A2 დონის ფარგლებში.
წრის მუშაობის ფარგლებში შედგება 16 შეხვედრა,
კვირაში ერთი დღე, თითოეულ შეხვედრაზე განიხილება თითო თემა.
თემების
დასახელება მიზნები და შეხვედრის გრაფიკი
(საკითხები
შედგენილია ენის ფლობის A2 დონის მოთხოვნების მიხედვით)
თემის დასახელება
|
შეხვედრების
განრიგი
|
მისაღწევი
მიზნები
|
1)
სატელეფონო დიალოგები
|
01.02.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს მოკლე, მარტივი ტექსტისა თუ სატელეფონო დიალოგების ძირითადი არსი.
|
2)
რეკლამა / განცხადება
|
08.02.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია ადვილად მისახვედრი ინფორმაციის მოსმენა რადიოში,
ტელევიოზიაში, ნებისმიერ ხმოვან რეკლამაში
|
3)
საინტერესო თემა (მსმენელთა ინტერესების გათვალისწინებითმაგ. მუსიკა, მსსახიობები)
|
15.02.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია ცალკეული ფრაზებისა და ხშირად გამოყენებადი სიტყვების გაგება, თუ ჩანაწერი მისთვის საინტერესო თემას ეხება.
|
4) საინფორმაციო (რადიო, ტელევიზია, ინტერნეტ ტელევიზია)
|
22.02.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია ტელევიზიაში ან რადიოში მოისმინოს მისთვის საინტერესო ინფორმაცია და გაიგოს მისი აზრი
|
5)
საინტერესო
ინფორმაცია ტელევიზიიდან, რადიოდან, ინტერნეტტელევიზიიდან
|
01.03.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია ტელევიზიის
და რადიოს ჩანაწერებში (იუთუბ ჩანაწერებში) მოიპოვოს მისტვის საინტერესო ინფორმაცია და გაიგოს მისი მთავარი
აზრი
|
6)
ხმოვანი შეტყობინებები
|
08.03.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია ხმოვანი შეტყობინებების გაგება, ტელეფონზე.
|
7)მოკლემეტრაჟიანი
ფილმები
|
15.03.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია უყუროს
და მოუსმინოს მოკლემეტრაჟიან ფილმს და გაიგოს რაზეა ის.
|
8)
მოგზაურობა-ლაშქრობა
|
22.03.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს მისტვის საინტერესო
ინფორმაცია ამა თუ იმ ქალაქზე, მოგზაურების შთაბეშჭდილებები და გაიგოს მათი ძირითადი
აზრი
|
9)
მოსაწვევი / აფიშა / ფესტივალების პროგრამა
|
1.
29.03.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია ამა თუ იმ ღონისძიების შესახებ ძირითადი ინფორმაციის გაგება (მოწვევა გამოფენის გახსნაზე, კინოთეატრის აფიშები, კონცერტების/ფესტივალების პროგრამა და განრიგი და ა.შ.).
|
10)
ინსტრუქციები(მაგ. ექიმის და პაციენტის დიალოგი)
|
2.
05.04.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს მოკლე ინსტრუქციები მაგ.წამალზე, დანიშნულებაზე, ამა თუ იმ
ნივთის გამოყენებაზე და გაიგოს მისი ზირითადი აზრი, შშეძლოს მისი გამოყენება საჭირო
დროს
|
11)
გასართობი დღეების დაგეგმვა მეგობრებთან ერთად
|
3.
12.04.2018
|
4.
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს მეგობრების საუბარი
დაბადების დღის, ან პიკნიკის დაგეგმვაზე, რომლის გატარებასაც ერთად აპირებენ , გაიგოს
მისი აზრი და გამოიყენოს საჭირო დროს
|
12)
სამზარეულო
|
5.
19.04.2018
|
6.
შემსწავლელს შეუძლია უყუროს კულინარიულ გადაცემას, სადაც ამზადებენ სხვადასხვა
კერძებს და გაიგოს ერთ-ერთი კერძის მომზადების წესები
|
13)ინტერვიუ
|
7.
25.04.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს მისი საყვარელი მსახიობის ან მომღერლის ინტერვიუ და გაიგოს
მისი ძირითადი აზრი
|
14) სპორტი
|
02.05.2018
|
მსმენელს
შეუძლია უყუროს რეპორტაჟს რომელიმე
სპორტზე (მაგ.კალათბურთი) და გაიგოს მისი წესები, ისტორია და ასე შემდეგ
|
15) ერთი
ჩვეულებრივი დღე
|
12.05.2018
|
მსმენელს შეუძლია მოისმინოს ყოველდღიურ ცხოვრებაზე
დიალოგები სხვადასხვა სიატუაციებში მაგ. მეტროში, დილით ოჯახში და სამსახურში
|
16) მხატვრული ტექსტი
|
19.05.2018
|
მსმენელს შეუზლია მოისმინოს მხატვრული ტექსტის ჩანაწერი
(მაგ. ზღაპარი) და გაიგოს მისი ძირითადი აზრი.
|
მოსმენის წრე
2017-2018 სასწავლო წლის მეორე სემესტრში
მარნეულის მუნიციპალიტეტის სოფ.ცოფის საჯარო
სკოლაში იფუნქციონირებს ქართული ენის მოსმენის წრე, რომლის
ფარგლებშიც მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ ქართულ ენაზე მოსმენის
უნარ-ჩვევებს.
წრის მუშაობის პროგრამა
ნებისმიერი ენის შესწავლა ოთხი უნარის
ფლობას გულისხმობს: კითხვა, წერა, მოსმენა და ლაპარაკი. აღნიშნული წრე ორიენტირებულია
ქართული ენის შესწავლაზე და მისი მიზანია მოსწავლეებმა
გაიუმჯობესონ მოსმენის უნარი A2 დონის ფარგლებში.
წრის მუშაობის ფარგლებში შედგება 16 შეხვედრა,
კვირაში ერთი დღე, თითოეულ შეხვედრაზე განიხილება თითო თემა.
თემების
დასახელება მიზნები და შეხვედრის გრაფიკი
(საკითხები
შედგენილია ენის ფლობის A2 დონის მოთხოვნების მიხედვით)
თემის დასახელება
|
შეხვედრების
განრიგი
|
მისაღწევი
მიზნები
|
1)
სატელეფონო დიალოგები
|
01.02.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს მოკლე, მარტივი ტექსტისა თუ სატელეფონო დიალოგების ძირითადი არსი.
|
2)
რეკლამა / განცხადება
|
08.02.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია ადვილად მისახვედრი ინფორმაციის მოსმენა რადიოში,
ტელევიოზიაში, ნებისმიერ ხმოვან რეკლამაში
|
3)
საინტერესო თემა (მსმენელთა ინტერესების გათვალისწინებითმაგ. მუსიკა, მსსახიობები)
|
15.02.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია ცალკეული ფრაზებისა და ხშირად გამოყენებადი სიტყვების გაგება, თუ ჩანაწერი მისთვის საინტერესო თემას ეხება.
|
4) საინფორმაციო (რადიო, ტელევიზია, ინტერნეტ ტელევიზია)
|
22.02.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია ტელევიზიაში ან რადიოში მოისმინოს მისთვის საინტერესო ინფორმაცია და გაიგოს მისი აზრი
|
5)
საინტერესო
ინფორმაცია ტელევიზიიდან, რადიოდან, ინტერნეტტელევიზიიდან
|
01.03.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია ტელევიზიის
და რადიოს ჩანაწერებში (იუთუბ ჩანაწერებში) მოიპოვოს მისტვის საინტერესო ინფორმაცია და გაიგოს მისი მთავარი
აზრი
|
6)
ხმოვანი შეტყობინებები
|
08.03.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია ხმოვანი შეტყობინებების გაგება, ტელეფონზე.
|
7)მოკლემეტრაჟიანი
ფილმები
|
15.03.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია უყუროს
და მოუსმინოს მოკლემეტრაჟიან ფილმს და გაიგოს რაზეა ის.
|
8)
მოგზაურობა-ლაშქრობა
|
22.03.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს მისტვის საინტერესო
ინფორმაცია ამა თუ იმ ქალაქზე, მოგზაურების შთაბეშჭდილებები და გაიგოს მათი ძირითადი
აზრი
|
9)
მოსაწვევი / აფიშა / ფესტივალების პროგრამა
|
1.
29.03.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია ამა თუ იმ ღონისძიების შესახებ ძირითადი ინფორმაციის გაგება (მოწვევა გამოფენის გახსნაზე, კინოთეატრის აფიშები, კონცერტების/ფესტივალების პროგრამა და განრიგი და ა.შ.).
|
10)
ინსტრუქციები(მაგ. ექიმის და პაციენტის დიალოგი)
|
2.
05.04.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს მოკლე ინსტრუქციები მაგ.წამალზე, დანიშნულებაზე, ამა თუ იმ
ნივთის გამოყენებაზე და გაიგოს მისი ზირითადი აზრი, შშეძლოს მისი გამოყენება საჭირო
დროს
|
11)
გასართობი დღეების დაგეგმვა მეგობრებთან ერთად
|
3.
12.04.2018
|
4.
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს მეგობრების საუბარი
დაბადების დღის, ან პიკნიკის დაგეგმვაზე, რომლის გატარებასაც ერთად აპირებენ , გაიგოს
მისი აზრი და გამოიყენოს საჭირო დროს
|
12)
სამზარეულო
|
5.
19.04.2018
|
6.
შემსწავლელს შეუძლია უყუროს კულინარიულ გადაცემას, სადაც ამზადებენ სხვადასხვა
კერძებს და გაიგოს ერთ-ერთი კერძის მომზადების წესები
|
13)ინტერვიუ
|
7.
25.04.2018
|
შემსწავლელს შეუძლია მოისმინოს მისი საყვარელი მსახიობის ან მომღერლის ინტერვიუ და გაიგოს
მისი ძირითადი აზრი
|
14) სპორტი
|
02.05.2018
|
მსმენელს
შეუძლია უყუროს რეპორტაჟს რომელიმე
სპორტზე (მაგ.კალათბურთი) და გაიგოს მისი წესები, ისტორია და ასე შემდეგ
|
15) ერთი
ჩვეულებრივი დღე
|
12.05.2018
|
მსმენელს შეუძლია მოისმინოს ყოველდღიურ ცხოვრებაზე
დიალოგები სხვადასხვა სიატუაციებში მაგ. მეტროში, დილით ოჯახში და სამსახურში
|
16) მხატვრული ტექსტი
|
19.05.2018
|
მსმენელს შეუზლია მოისმინოს მხატვრული ტექსტის ჩანაწერი
(მაგ. ზღაპარი) და გაიგოს მისი ძირითადი აზრი.
|
ქართული ენის პრაქტიკული
წრე
ქართული, როგორც მეორე ენის კონსულტანტ მასწავლებელი - ფატი მუშკუდიანი
მოკლე აღწერა:
2018-2019 სასწავლო წლის პირველ სემესტრში
მარნეულის მუნიციპალიტეტის სოფ.ცოფის საჯარო
სკოლაში იფუნქციონირებს ქართული ენის პრაქტიკული
წრე, რომლის ფარგლებშიც მოსწავლეები შეისწავლიან სიტუაციურ მომენტებს, ძირითადად ვიმუშავებთ
იმ სიტუაციებზე და შეაბამის ლექსიკაზე , რომელიც აუცილებელია ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
მაგ: ბანკში, აფთიაქში, მაღაზიაში, უცხო ქალაქში და ა.შ. პრაქტიკული დაკვირვებიდან გამომდინარე მივხდი, რომ
არაქართულენოვან მოსწავლეები იმახსოვრებენ,სწავლობენ სიტყვებს ფრაზებს, მაგრამ როდესაც
მსგავს სიტუაციაში მოხვდებიან საჭირო სიტყვების
პოვნა უჭირთ და ძალიან მწირი ლექსიკა აქვთ,იბნევიან
და უჭირთ თავი გაართვან სიტუაციას. ცდილობენ გაესაუბრონ და გააგებინონ თუ რა სჭირდებათ
, მაგრამ მაინც ბევრია ამ კუთხით სამუშაო,
რომ მათ მსგავს იტუაციებში თავი თავისუფლად
იგრძნონ. გარდა ამისა გაიმდიდრებენ ყოველდღიურ ლექსიკას, ისწავლიან როგორ მოიქცნენ ამათუიმ ადგილზე და სიტუაციში. და რაც მთავარია
ამ ყველაფერს ისწავლიან ხალისით.
წრის
მუშაობის პროგრამა
როგორც აღვნიშნე, აღნიშნული წრე ორიენტირებულია ქართული
ენის პრაქტრიკაში გამოყენების უნარების გაუმჯობესებაზე.
წრის მუშაობის ფარგლებში შედგება 12 შეხვედრა, კვირაში ერთი დღე, თითოეულ შეხვედრაზე
განიხილება თითო სიტუაცია. საწრეო მუშაობაში
ჩართული იქნებიან სოფ.ცოფის საჯარო სკოლის VII-IX კლასის მოსწავლეები.
თემების
დასახელება, მიზნები და შეხვედრის გრაფიკი
(საკითხები
შედგენილია ენის ფლობის A1
და A1+ დონის მოთხოვნების მიხედვით)
თემის დასახელება
|
შეხვედრების
განრიგი
|
მისაღწევი
მიზნები
|
1)
წრის თემის, მუშაობი განრიგის გაცნობა.
2)
გაცნობა-დამშვიდობება. რაზე შეიძლება ვესაუბროთ ახლადგაცნობილ ადამიანს.საუბარი ინტერესებზე, საკუთარ თავზე,
მეგობრებზე და ა.შ.
|
03.10.2018
|
შემსავლელს შეუძლია მოკლე დიალოგების წარმართვა ახალგაცნობილ ადამიანებთან.
თავისი ინტერესების ჩამოყალიბება. სვამს მარტივ კითხვებს.
|
2)
სიტუაცია საბავშვო ბანაკში.
|
10.10.2018
|
შემსწავლელმა შეძლოს საბავშვო
ბანაკში ადაპტირება. დღის განრიგზე, საჭმელებზე, საყვარელ გართობაზე საუბარი. თამაშის
დროს გამოიყენოს შესაბამისი ლექსიკა.
|
3)
სიტუაცია კინოში, თეატრში და გასართობ ცენტში.
|
17.10.2018
|
შემსწავლელმა შეძლოს იყიდოს
თეატრის თუ კინოს ბილეთი, მიაგნოს თავის
ადგილს. ისაუბროს შთაბეჭდილებაზე მარტივად.
|
4)
ცხელ ხაზზე დარეკვა. სასწრაფოს, სახანძროს ან საპატრულო პოლიციის გამოძახება.
|
24.10.2018
|
შემსწავლელმა შეძლოს ცხელ ხაზზე დარეკვა, თავისი პრობლემის მოყოლა, სასწრაფოსთვის
თავისი ჩივილები თქმა და ა.შ.
|
5)
უცხო გარემო, უცხო ქალაქი.
|
31.10.2018
|
შემსწავლელმა შეძლოს უცხო ადგილზე ორიენტაცია. გამვლელებს კითხოს სად
არის, როგორ მივიდეს კონკრეტულ ადგილამდე. დარეკოს ქალაქის სატელეფონო ჯიხურიდან.
აღწეროს ის ადგილი სადაც დგას.
|
6)
სიტუაცია ტანსაცმლის და აქსესუარების მაღაზიაში.
|
7.11.2018
|
შემსწავლელმა შეძლოს გამყიდველს აუხსნას რას ეძებს, როგორი სტილის ტანისამოსი
უნდა. გაარკვიოს ფასი.
|
7)
ა) სიტუაცია საჩუქრების მაღაზიაში;
ბ) სიტუაცია სურსათის მაღაზიაში.
|
14.11.2018
|
შემსწავლელმა შეძლოს საჩუქრის არჩევა, გაარკვიო გამყიდველი რა უნდა,
გაარკვიოს ფასი. იყიდოს პროდუქტი .
|
8)
სიტუაცია ბანკში.
|
21.11.2018
|
შემსწავლელმა შეძლოს ხვადასხვა ოპერაციის წარმოება ბანკში. აუხსნას ოპერატორს
რა სურს. ისაუბროს სესხზე და განვადებაზე. გაიმდიდროს ამ კუთხით საჭირო ლექსიკა.
|
9)
სიტუაცია კაფეში, რესტორანში.
|
1.
28.11.2018
|
შემსწავლელმა შეძლოს მენიუს წაკითხვა, შეკვეთა. გასაუბრება მომსახურე
პერსონალთან.
|
10)
სიტუაცია ექიმთან , მათ შორის სტომატოლოგთან.
|
2.
05.12.2018
|
შემსწავლელმა შეძლოს ექიმთან გასაუბრება თავის პრობლემაზე. ინსტრუქციის
გაგება ექიმისგან. სტომატოლოგთან გასაუბრება, რომელი კბილი ტკივა, ან რა სურს. გაიგოს
მარტივი ინსტრუქციები.
|
11)
სიტუაცია აფთიაქში.
|
3.
12.12.2018
|
4.
შემსწავლელმა შეძლოს სასურველი
წამალის ყიდვა.
|
12)
შეჯამება - განვლილი მასალიდან რამოდენიმე სიტუაციური ამოცანის შესრულება.
|
5.
19.12.2018
|
|
7.
|
wre
ReplyDeleteThis comment has been removed by a blog administrator.
ReplyDelete